petesejtdonáció - szubjektív

petesejtdonáció - szubjektív

Maradjon családban?

2018. május 02. - elégjóanya

Miért Brno? 

Azt gondolná az ember, hogy ha eldöntötte, hogy megy, ha beadta a jelentkezést, ha már csak az időpontra vár, akkor nem merülnek fel kétségek. Például, mikor látsz egy helyes anyukát az ismeretségi körödben, és eljátszol a gondolattal, hogy most odamegyek, és  e l k é r e m  a  p e t e s e j t j é t. Hátha pont egy tökjófej, felvilágosult, modern anyuka, aki ebben semmi különöset nem lát. Persze Magyarországon kemény szabályok vannak a petesejtadományozásra: rokonnak kell lenni (bár ez nagyon tág kategória), 35 évnél fiatalabbnak kell lennie (ez már szűkebb), és kell, hogy legyen már saját gyereke. A rokon-kérdést olyan nagyon nagyon nem ellenőrzik, sokan ki is játsszák, egész virágzó feketepiac épült arra, hogy nők felajánlják a petesejtjüket az interneten, persze nem ingyen. Ebbe az utcába sok keserves tapasztalatot hallva nem akartunk besétálni.

Szerencsésebbeknek van a rokonságban ilyen paraméterekkel rendelkező nő. Nekem is van. Nem mertem eléállni. Ez így mondjuk nem pontos: az egyiknek előhozakodtam vele, nagyon helyesen fogadta, azt mondta, gondolkodik rajta, és visszajelez, de azóta sem jelzett vissza semmit. Gondolom, ez nemet jelent. Elképzelhetetlen nehéz egyébként kimondani egy ilyen mondatot: "arra gondoltam, hogy adsz egy petesejtet (???!?!?!mi.a.fasz.van????) és akkor én megszülöm." És csűrheted, csavarhatod, de a lényeg ugyanaz marad. 

Azóta sokat gondolkodtam ezen a rokon-nem-rokon kérdésen. Mert ugye ott lesz a baba, és milyen jó lenne tudni, hogy mondjuk az unokatestvérem genetikája van benne, vagyis a közös, szeretett nagymamám génjei is ott lesznek benne, meg a nagypapámé, meg a kedves dédmamámé, akiről már csak történeteket őrzök. 
Ellenben persze a nagybátyámék lennének a vér szerinti nagyszülei, akikkel finoman szólva sem kiegyensúlyozott a viszonyom. A nagybátyám feleségének a családjáról pedig szinte semmit nem tudok. Persze a brnoi diáklány családjáról még annyit sem, de legalább képzelhetem, hogy tök normálisak. :D
Az unokatestvérem ráadásul barna szemű, mi pedig kék szeműek vagyunk, vagyis a gyerekről azonnal, első ránézésre mindenki tudni fogja, hogy nem vér szerinti gyermek. a brno-i klinika még a vércsoportot is egyezteti, hogy ne legyen ilyen gigszer. 

Mégis: ott lenne az a gondolat: TUDOM, honnan származik, ISMEREM a családját. Fogok tudni válaszolni majd a gyerekem kérdésére: és kitől származom valójában? Másfelől: akarok tudni válaszolni erre a kérdésre? Akarom, hogy karácsonykor összetalálkozzon a tekintetem a vacsoraasztalnál a gyerekem vérszerinti anyjával? Persze azt is tudom, hogy én életem végéig hálás lennék neki. Kitörölhetetlen kapocs lenne ez köztünk. De ő...? Vajon ő nem gondolna arra, hogy ez a gyerek az ő családjában is nevelkedhetne? (ami nem igaz, hiszen ott vannak az apa génjei is, de ki gondol az apára ilyenkor?)

Viszont ha Brno, akkor mi lesz a válaszom a gyerekem kérdéseire? Semmit nem fogok tudni róla, csak hogy 21- és 29 év közötti, egészséges, kék szemű, 160 és 165 cm közötti magasságú, barna hajú lány volt, egyetemista. nagyjából ennyit lehetett megadni az adatlapon. 

Nem utolsó sorban itt a pénzkérdés. Brno egy gyár, besétálsz, kapsz egy időpontot, aztán kis túlzással két hónap múlva kimész egy napra és beültetik az embriót. Közben persze leszúrsz több, mint másfél millát, de pénznemszámítkurvagazdagokvagyunkmitnekünkmásfélmillió... A magyar viszonyok között vársz a próbálkozásra, akár hónapokat is, végigasszisztálod, ahogy a rokonod jár a stimulációra (ahová abban reménykedtél, hogy te fogsz menni), viszont ingyen van, a te TB-finanszírozott próbálkozásodnak számít, éppúgy, mintha te lennél az anya. 

És van még az etikai tényező, de erről talán majd máskor írok. 
Szóval el kell dönteni, milyen anyát akarsz a gyerekednek. Gonosz egy döntés. 

Megkérdeztem egy barátnőmet, aki felnőtt korában tudta meg, hogy az apja igazából nem is az apja. Ő jól megborult, mikor megtudta, de azt válaszolta, hogy igazából a titok volt az, ami nagyon ijesztő volt számára. Hogy végig úgy nevelték, mintha, aztán jött a pofon, hogy nem is. Ekkor megfogadtam, hogy én a szülés utáni második percben veszek egy mély lélegzetet, és ELMONDOM a gyereknek, hogy hogyan is fogant. Remélem, jól fogadja majd. 

A bejegyzés trackback címe:

https://legszebbajandek.blog.hu/api/trackback/id/tr1513881742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elégjóanya 2018.05.07. 08:50:24

Kedves Jutocsa,

köszönöm, hogy idehoztad a történetedet. Köszönöm, hogy a könnyedebb, "túlélő" oldalról hírt adtál, hogy a vége jó lesz a történetnek, bárhogy is alakul. Jól esik látni, hogy mások meg tudták csinálni, végigküzdötték ezt az utat, és nagyon igyekszem nem "túlparázni". Ez ebben a pillanatban nagyon nehéz. Hosszan nem válaszoltam, de sokat gondolkodtam azon, amit írtál, és többször elolvastam. Tényleg irigy vagyok, van nap, amikor kevésbé, van nap, amikor jobban. Van nap, amikor nagyon szégyellem magam emiatt, hiszen tényleg van saját gyerekem, de ez egy elmebaj, amit nagyon nehéz leállítani.
Sok örömet és boldogságot kívánok a családodnak!
süti beállítások módosítása